aftab.ir : فتوای 600 صفحه‌ای در بریتانیا تروریسم و افراط‌گرایی را محکوم کرد

aftab.ir : فتوای 600 صفحه‌ای در بریتانیا تروریسم و افراط‌گرایی را محکوم کرد

به دنبال فراخوانهایی از سوی جامعه بریتانیا مبنی بر تأکید مستمر و چشمگیر جامعه مسلمان بر محکومیت تروریسم، یکی از علمای برجسته مسلمان فتوایی در 600 صفحه با محکومیت تروریسم و بمبگذاری انتحاری صادر کرده واین‌گونه افراد را مرتد دانسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، محمد طاهر القادری از علمای برجسته مسلمان و فعال در بریتانیا است که طی 30 سال گذشته برای ترویج صلح و گفتگوی بین ادیان فعالیت کرده است.

وی در این رابطه گفت: احساس کردم که باید این فتوا در پاسخ به نگرانی‌هایی که در رابطه با نفوذ افراط گرایی میان دانشجویان مسلمان وجود داشته و فراخوانهایی که درباره عدم انجام اقدامات کافی از سوی روحانیون و علمای مسلمان در محکومیت افراط گرایی صورت گرفته صادر شود.

القادری گفت که فتوای وی با هدف ترغیب جوانان مسلمان برای پشت کردن به افراط گرایی منتشر شده و فراتر از محکومیتهای پیشین رفته است و نخستین و جامع ترین فتوا درباره موضوع تروریسم است که تاکنون نوشته شده است.

شورای مسلمانان بریتانیا به عنوان سازمان پوشش نماینده 500 سازمان اسلامی از این فتوا استقبال کرد.

تیم وینتر مدرس مطالعات اسلامی دانشگاه کمبریج اظهار داشت: پیش از این نیز فتواهای مشابهی صادر شده و به نحوی که قادری اشاره کرده فتوای وی چندان فراتر از بقیه فتواها نرفته است.

Source : http://www.aftab.ir/news/2010/mar/02/c7c1267534021_religion_religion_muslim.php

Comments

Top